To main content

Опалубка для будівництва станції технічного обслуговування площею понад 5000 м²

Про проєкт

Станція технічного огляду у Винниках — великий інфраструктурний об’єкт, площею 5 тис. м², що поєднує функції сервісного центру для вантажного та легкового транспорту, готельної зони та простору для відпочинку водіїв. Введення в експлуатацію передбачається у 2025 році.

Попри звичну назву, проєкт виходить далеко за межі стандартного СТО: на ділянці розміщено15 боксів для обслуговування легкових і вантажних автомобілів, адміністративно-офісну частину, готельну зону, санвузли та зону харчування.

Команда Будхаб була залучена до реалізації проєкту «під ключ»: ми відповідали за комплектацію опалубкою, інженерні розрахунки, організацію логістики (доставку та повернення обладнання) і очистку елементів після використання. У роботах було задіяно понад 1600 м² горизонтальної опалубки, 1050 стійок висотою 5 м, понад 11 км дерев’яної балки та понад 20 тонн вертикальної опалубки для колон.
Запит
На початку проєкту перед нами постало завдання: інтегрувати наявне в замовника обладнання у новий будівельний проєкт і доповнити його необхідними комплектуючими з нашого орендного парку без перевищення бюджету. Клієнту було важливо отримати комплексне рішення «під ключ» — з технічним супроводом, логістикою та підтримкою на всіх етапах реалізації.

Клієнт очікував від нас повного аналізу наявного обладнання — для розуміння, що можна ефективно використати, а що необхідно докупити чи доорендувати.

Замовник мав велику частину власної опалубки (5-ти метрові стійки, балки та щити), які потрібно було максимально залучити в будівельні роботи й доукомплектувати опалубкою з нашого парку.

Після завершення монолітних робіт в офісній частині планувалося перейти до монтажу металоконструкцій і мурування стін. Відповідно, потрібно було передбачити гнучку схему використання опалубки: з можливістю виведення частини обладнання в технологічну паузу без нарахування зайвих витрат.

Наступним етапом проєкту була готельна частина комплексу, 6 поверхова будівля, кожен поверх якої має площу 750 м², де також важливо було забезпечити своєчасне постачання та переміщення обладнання з урахуванням графіка вивільнення опалубки з попередніх зон. Це вимагало оперативного планування та адаптації комплектуючих до змін у темпах виконання робіт.

Клієнт також розраховував на чітко організовану логістику — з оперативною доставкою і поверненням обладнання, відповідно до темпів будівництва і змін у графіку робіт.
Рішення
Щоб уникнути затримок і не виходити за межі бюджету, ми реалізували рішення «під ключ», яке включало інженерний розрахунок, аналіз наявного обладнання клієнта, прогнозування потреб у додаткових комплектах обладнання на різних етапах виконання робіт, постачання опалубки та логістику. Комплектація охоплювала опалубку для перекриття, вертикальні елементи для заливки високих колон без холодного шва та всі необхідні розхідні матеріали. Ми врахували наявне в замовника обладнання, підібрали оптимальний баланс між орендою і купівлею та забезпечили стабільний темп на всіх етапах будівництва.

На основі аналізу ми підготували комерційну пропозицію та інженерний розрахунок комплектації, врахувавши специфіку об’єкта: нестандартну висоту приміщень (≈4,6 м), площу перекриттів та особливості монтажу.

Почали з вертикальних елементів. Зважаючи на те, що заливка колон відбувалась без холодного шва, важливо було забезпечити точність стикування та надійну фіксацію опалубки. Для цього ми доукомплектували систему щитами, сумісними з уже наявними у парку клієнта, а також довгими розкосами, що дозволило сформувати високі колони з необхідною жорсткістю і стабільністю. Ми підібрали елементи тієї ж системи, яка вже була на об’єкті, щоб забезпечити повну сумісність і безперебійний монтаж.

Наступним етапом стала комплектація плити перекриття загальною площею понад 1600 м². У зв’язку з тим, що проєктна висота приміщень сягала ≈ 4,6 м, було передбачено використання 5-ти метрових стійок. Частину з них замовник мав у наявності, решту ми надали в оренду. Усі поставки здійснювалися поетапно, з оперативною організацією доставки та повернення впродовж усього періоду робіт. Також клієнт прийняв рішення докупити близько 3 км дерев’яної балки, а ще 8 км — ми надали в оренду. Для збереження геометрії та безпеки при великій площі заливки ми провели інженерний розрахунок, який включав розподіл навантажень, підбір типів стійок, балок і їх кроку.

Ще до старту Будхаб спільно з замовником розробили гнучкий підхід до використання опалубки: залежно від темпів реалізації офісної частини ми могли виводити частину обладнання в «паузу». Це дозволяло заощадити на логістиці, очистці та орендних платежах. Для цього потрібно було лише зробити фотофіксацію і підтвердити, що обладнання тимчасово не використовується. Такий підхід особливо добре спрацював під час монтажу металоконструкцій і мурування, коли частина опалубки могла простоювати без потреби.

За час реалізації проєкту (весна 2024 — березень 2025 року) було виконано близько 60 логістичних рейсів з доставкою та поверненням опалубки на об’єкт. Усі роботи на будівельному майданчику здійснювались без простоїв — відповідно до погодженого графіка та з постійним технічним супроводом із нашого боку.

У цьому проєкті ми забезпечили не лише технічну комплектацію, а й стратегічну підтримку — від прогнозування до адаптації під темпи будівництва. Такий підхід дозволив клієнту зосередитись на реалізації об’єкта, покладаючись на нас як на стабільного та гнучкого партнера.

Використане обладнання

  • Горизонтальна опалубка
    площа 1600 м²
    стійки висотою 5 м — 1050 шт
    дерев’яна балка — понад 11 км

  • Вертикальна опалубка
    понад 20 тонн
  • Опалубна дошка
    площа 1600 м²
    розмір 2500х500 мм

Дивіться також