Транспортування опалубки: як правильне складування мінімізує ризики та додаткові витрати

Чи траплялися у вас ситуації, коли опалубку доставили на об’єкт у трьох фурах, а при поверненні ви заледве вмістили все обладнання в чотири чи навіть п’ять машин? Це призводить до незапланованих витрат на логістику, які можуть сягати й 30-50 тис. грн.

Або ж під час монтажу раптом забракло дрібних комплектуючих (ключів, гайок), хоча постачальник запевняє, що надав усе необхідне обладнання, навіть із запасом? Зрештою з’ясовується, що деталі просто загубилися на будмайданчику через хаотичне зберігання.

Чи, можливо, після завершення монолітних робіт вся опалубка була неушкодженою, але постачальник заявляє, що деякі елементи потребують ремонту? Виявилось, хлопці завантажили все обладнання насипом у вантажівку та не зафіксували належним чином, як наслідок — додаткові витрати на ремонт.

Якщо ці проблеми вам знайомі, наша стаття буде корисною. Адже одна з можливих причин таких ситуацій — неправильне транспортування опалубки, зокрема її палетування, завантаження в машину та розвантаження на об’єкті.

Правила складування опалубки

Зважаючи на багаторічний досвід і реальні кейси наших клієнтів, ми напрацювали ряд рекомендацій, зокрема й тих, що стосуються правильного складування різних елементів вертикальної та горизонтальної опалубки, щоб це було безпечно та економічно вигідно при транспортуванні обладнання.

Щити
Щити до 1,2 м — укладаються пачками по 8 шт, габаритні щити — 2,40 м — укладаються у пачки по 4 шт, що дозволяє розміщувати їх у фурі без порушення стандартних параметрів завантаження. Якщо ширина щитів 1,2 м, тоді дві пачки можуть розміщуватися поруч. Це забезпечує стабільність конструкції при транспортуванні та знижує ризик зміщення під час перевезення.

Стандарт формування пачки:
  1. Нижній щит у пачці — лежить фанерою до брусів.
  2. Наступні щити — складаються фанерою доверху.
  3. Верхній щит у пачці обов'язково має бути фанерою доверху.
Сформовані пачки щитів складаються на брус-переклад.

Приклад завантаження щитів
Балки
Якщо вам потрібно транспортувати балки, краще укладати їх у пачки по 80 шт. Ширина однієї пачки — 1,10 м, тож їх можна розмістити поруч у стандартній фурі (2,45-2,50 м). В одному ряді — 5 шт. Загальна кількість рядів — 16 шт. Загальна кількість балок — 80 шт.

Сформовані пачки балок складаються на брус-переклад (довжина бруса — 1,15 м). Використовуючи укладання у 16 рядів по 5 шт в 1 ряд (у два рівні), ви не лише економите місце, а й рівномірно розподіляєте навантаження, що запобігає деформації підлоги транспорту.

Стандарт формування пачки:
  1. Усі краї балок у пачці мають бути вирівняні один відносно одного.
  2. Кожен ряд зміщений відносно нижнього ряду на половину ширини балки.
  3. Пачка стягується стрічкою з двох сторін.
Приклад завантаження балки
Стійки, розкоси, ригелі
Завжди складаються у піддони, що значно спрощує їх перевезення. Важливо уникати складання насипом із гіркою зверху, оскільки це унеможливлює ефективне використання місця та призводить до пошкодження обладнання. Стійки мають стандартну довжину, тому піддони можна розміщувати у два або три рівні, що підвищує місткість транспорту.

Для цього ми використовуємо сертифіковані піддони (EPAL) розміром 80х120 см та 80х150 см., які здатні витримати великі навантаження і відповідають європейським стандартам безпеки.
Приклад завантаження стійок
Триноги
Триноги складаємо у палети. Для ефективного використання простору допускається складання в два поверхи, але самі триноги не фіксуються металевими стрічками. Важливо забезпечити стабільність і вертикальність укладки, аби уникнути пошкоджень під час транспортування.

Стандарт формування пачки з триногами
  1. Сформована пачка стягується металевою стрічкою.
  2. Кількість рядів по висоті — 15 шт.
  3. В одному ряді — 4 шт.
  4. Загальна кількість — 60 шт.
  5. Ряди складаються перпендикулярно до нижнього ряду.
Приклад складання триног (кількість у першому ряді — 4 шт)
Дрібні комплектуючі (корони, замки, гайки, стяжки, головки зажимні, пятки для підкосів, тяжі лобові, ригеля tar-85, стяжки 0,85-1,00 м)
Усі дрібні елементи обов'язково складаються в металеву тару (ящики розміром 1,2х1,8 м), що дозволяє їх укладати в 2-4 рівні. Це робить завантаження зручним і безпечним. Дрібні комплектуючі, такі як з'єднувальні замки, гайки та інші деталі, обов’язково фіксуються металевими або пластиковими стрічками, щоб уникнути їх розсипання під час транспортування.
Приклад завантаження дрібних комплектуючих

Формати пакування обладнання

ВАЖЛИВО: Усі пачки та палети обов’язково додатково фіксуються металевими стрічками.

Палетування та фіксація вантажу

Ми обов’язково палетуємо щити, триноги та інші елементи металевою стрічкою. І завжди рекомендуємо обирати саме металеву стрічку, адже вона витримує значно більше навантаження та забезпечує надійність при транспортуванні. Поліетиленова (пластикова) стрічка хоч і дешевша, але часто рветься під час перевезення, через що обладнання може розсипатися та пошкодитись.

Деякі клієнти використовують для палетування стретч-плівку, наприклад, для фіксації триног. Безперечно, це краще, ніж зовсім не фіксувати елементи опалубки. Проте, найнадійнішим варіантом залишається саме металева стрічка, хоча її вартість і вища. Машинка для металевого палетування також є додатковою інвестицією, однак вона гарантує безпеку вантажу та його цілісність під час транспортування.

Ще одним важливим фактором при підготовці до транспортування опалубки є процес завантаження обладнання безпосередньо у вантажівку. Ми у Будхаб здійснюємо завантаження і розвантаження обладнання виключно навантажувачем. Адже це забезпечує:

  • швидкість — завдяки механізованому процесу ми можемо підготувати фуру до відправки за 30-60 хвилин
  • безпеку — відсутність ручного перенесення важких елементів мінімізує ризики травм серед персоналу
  • оптимальне розміщення — навантажувач дозволяє рівномірно розподілити вагу всередині транспорту, що покращує стійкість вантажу під час перевезення
  • гнучкість у розвантаженні — більшість будівельних об'єктів розвантажують верхнім способом, і ми враховуємо це при підготовці вантажу.

Далі ми розглянемо варіанти складання різного типу обладнання на прикладі стандартної вантажівки

Довжина фури — 13 м, ширина — 2,4 м, зазвичай, розбивається на 4 умовні сегменти (борти) по 3-4 м.
Для ефективного завантаження, транспортування та повернення обладнання важливо дотримуватись принципів однотипності обладнання, балансу ваги та максимальної щільності завантаження. Кожну фуру бажано завантажувати максимально однорідним (однаковим) обладнанням, що дозволить раціонально використовувати простір і досягати оптимального завантаження по масі (до 20 тонн).
При завантаженні міксом (різні типи обладнання в одній фурі), заповнюваність суттєво знижується — до ~15 тонн!

Серед основних правил завантаження обладнання можемо виділити:

  • Складаємо в два поверхи — при правильному складанні, обладнання можна розміщувати у два рівні для ефективного використання простору.
  • Рівномірно розміщуємо вагу — особливо для важких комплектуючих (наприклад, гайки). Варто уникати зосередження великої ваги в одному борту фури..
  • Збалансовуємо завантаження — наприклад, якщо на початку фури 4 пачки щитів, вкінці бажано розмістити аналогічну за масою кількість обладнання.
Усі машини, які використовує Будхаб під час транспортування опалубки, мають як бокове, так і верхнє завантаження, що дає змогу оперативно здійснювати розвантаження на об'єктах будь-якого типу. Ми не використовуємо самоскиди або інші типи транспорту, що не підходять для перевезення будівельного обладнання.

Найпопулярніші помилки під час транспортування опалубки та їх наслідки

Ми вже розглянули правила безпечного та правильного складування й транспортування обладнання. Тепер зосередимось на поширених помилках під час завантаження фури опалубкою та способах їх уникнення.

  1. Складування насипом або з "гіркою". Через нерівномірне завантаження фури доводиться здійснювати більше рейсів для повернення обладнання назад на склад і підвищується ризик пошкодження обладнання. Таке завантаження унеможливлює ефективне компонування в кілька поверхів, а також значно ускладнює розвантаження.
  2. Невикористання перемичок. Відсутність стандартної перемички (100х80 мм) призводить до пошкодження обладнання, яке складене нижче та ускладнює його розвантаження. Також, перемички дозволяють безпечно використовувати стропи при розвантаженні краном або навантажувачем.
  3. Завантаження без логіки. Якщо обладнання міксують (наприклад, щити, контейнери та балки поскладані в хаотичному порядку), це призводить до нестійкості вантажу та створює небезпеку при транспортуванні. Таке розташування також може пошкодити тент фури або спричинити перекидання елементів під час руху, що в кінцевому результаті може призвести до пошкодження елементів опалубки.
  4. Використання ненадійних матеріалів для палетування. Пластикова стрічка може розірватися, через що обладнання розсипається. Тому ми радимо використовувати металеву стрічку або, у крайньому разі, стретч-плівку.

Тож, чому так важливо дотримуватись правил палетування й транспортування опалубки і як це може зекономити вам чималі кошти в майбутньому?

Із власного досвіду відзначимо, що однією з найбільших помилок наших клієнтів є те, що під час придбання опалубки будівельники не купують додаткову металеву тару, щоб зекономити. І, зазвичай, використовують одноразові дерев'яні палети або інші тимчасові рішення, що підходять лише для первинного транспортування обладнання і після одного-двох разів стають непридатними для подальшого використання. Надалі під час переміщення на об'єкті або перевезення між майданчиками, відсутність відповідної тари призводить до значних перевитрат: збільшується вартість транспортування, підвищується ризик пошкодження обладнання при завантаженні та розвантаженні, а дрібні елементи — часто губляться під час виконання будівельних робіт. Усе це негативно впливає на організацію будівельного процесу та створює додаткові витрати.

Так, ви зараз можете зауважити, що якісна металева тара для опалубки може коштувати 5-10% від загальної вартості комплекту обладнання. Наприклад, якщо фура обладнання коштує 5 млн грн, то тара для його безпечного зберігання і транспортування обійдеться в 150-200 тис. грн.
На перший погляд, це здається значними додатковими витратами, проте в довгостроковій перспективі — суттєво зменшує фінансові витрати на пошкоджені та втрачені елементи. А також економить час на завантаженні й розвантаженні машин при транспортуванні опалубки.

В орендному бізнесі Будхаб використовує виключно обладнання з тарою. Це дає нам можливість прогнозувати час підготовки, завантаження та повернення обладнання, що значно оптимізує роботу складу. Завдяки стандартизованій тарі одна машина може бути завантажена чи розвантажена за 1-1,5 год, що дозволяє обробляти до 7-10 машин на день. Без тари цей процес може займати до 4 год на одну машину, що створює затримки та ускладнює логістичні операції.

Таким чином, використання тари — це не лише зручність, а економічно доцільне рішення для всіх учасників процесу. Якщо обладнання завантажене відповідно до стандартів, то його перевезення та розвантаження займає від 30 хв до години. Натомість хаотично завантажена машина може вимагати до 4 год роботи та залучення додаткових ресурсів.

Варто зазначити, що неправильне складування може також суттєво підвищити витрати на транспортування: якщо при завантаженні на об'єкт було використано 15 фур, то через неправильне складування будівельниками повернення може зайняти 18-20 машин, що збільшує транспортні витрати на 30%.

Правильне транспортування опалубки — не просто питання зручності, а серйозний фактор безпеки, економії коштів і часу. Використання стандартних схем складування та фіксації вантажу значно знижує ризик пошкодження обладнання та прискорює логістичні процеси.

Сподіваємось, ця інформація була для вас корисною і допоможе уникнути неприємних ситуацій під час завантаження та перевезення обладнання.

Якщо ж у вас залишились запитання, звертайтесь за контактним номером:
📞 +38 068 000 22 88

< Усі статті

Дивіться також


Оренда і продаж стійок для опалубки перекриття Peri PEP Ergo. Оренда від 5 днів. Лояльні умови. Доставка з м.Львів.

Сьогодні на ринку ви можете знайти величезний вибір стійок для опалубки. Усі вони поділяються за трьома характеристиками: максимальним навантаженням, покриттям та висотою стійки. Читайте в статті про те, як вибрати стійки для вашого проекту.

Оренда та продаж, опалубки для перекриття, стін і колон. Інженерний розрахунок опалубки, шеф-монтаж.

Будхаб повністю забезпечив об'єкт комплектами горизонтальної і вертикальної опалубки та запропонував інженерні рішення для безпечної заливки перекриття.

Будхаб забезпечив чітку організацію логістики, що уможливило проведення опалублювальних робіт на дуже обмеженій території будівельного майданчику. Ми надали усю небхідну опалубку для перекриття, стін і колон, послуги розрахунку та шеф-монтажу.